پایگاه درمانی سیدالشهدا علیه السلام

اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم...

پایگاه درمانی سیدالشهدا علیه السلام

اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم...

پایگاه درمانی سیدالشهدا علیه السلام

بسم رب الحسین علیه السلام
إنَّ لِقَتل الحُسَین حَرارَه فی قُلُوب المُومِنینَ لا تَبرُدُ اَبَداً
همانا از شهادت حسین (علیه السلام) حرارتی در دلهای مومنین است که هرگز به سردی نمی گراید.

مرا درد و مرا درمان حسین است...
مرا اول مرا پایان حسین است...
دل هرکس به ایمانی سرشته...
مرا هم دین و هم ایمان حسین است...

پیوندهای روزانه

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۲۲:۲۹
خادم الحسین علیه اسلام







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۲۲:۳۵
خادم الحسین علیه اسلام























































۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۳:۵۰
خادم الحسین علیه اسلام

مسئول پایگاه درمانی صلواتی سید الشهدا گفت: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به دو هزار نفر از عزادارن خدمات درمانی رایگان ارائه شده است.

 محمد خامه یار مسئول درمانگاه صلواتی سیدالشهدادر این گفتگو گفت: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی طبق سنوات گذشته دو هزار نفر از عزادان حسینی در درمانگاه سید الشهدا (ع) مورد معاینه قرار گرفتند.

 وی افزود: این درمانگاه صلواتی در دبیرستان دین و دانش برقرار بوده و شصت پزشک عمومی و متخصص در بخش های زنان، کودکان، تغذیه، بهداشت، دندانپزشکی، چشم پزشکی، ژنتیک، پوست و مو، جراحی و ...حضور داشته و با همکاری 40 نیروی خدماتی فعالیتهای مختلف درمانی را جهت عزادارن حسینی انجام دادند.

خامه یار ادامه داد: بسیاری از این پزشکان برای همکاری با این پایگاه درمانی اعلام آمادگی کرده بودند که متاسفانه به جهت محدودیت مکانی و امکانات نتوانستیم از توانمدیهای تخصصی آنها بهره مند شویم.

مسئول درمانگاه صلواتی سید الشهدا (ع) تصریح کرد: در همین راستا با استفاده از تامین هزینه دارو توسط خیرین به بیمارانی که نیاز به دارو داشته اند داروی رایگان و صلواتی اهدا شده است.

وی اظهار داشت: به کار گیری توانمندی  پزشکان متعهد،  فرهنگ سازی  ارائه خدمات به عزاداران حسینی  به صورت صلواتی  و ترویج آموزه های عاشورایی از اهداف برپایی پایگاه درمانی بوده است.

خامه یار گفت: این پایگاه درمانی آمادگی خود را برای ارائه خدمات در مناسابت خاص اعلام داشته و امیدواریم بتوانیم با استفاده از مشارکت و همیاری مردم خدمات ارزنده ای را برای همشهریان ارائه دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۵
خادم الحسین علیه اسلام

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: درمانگاه صلواتی محدود به تاسوعا و عاشورای حسینی نشود بلکه هر ماه در بخشی از استان قم با برپایی این نوع درمانگاه به شماری از نیازمندان خدمات درمانی ارائه شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد رضا آشتیانی بعد از ظهر امروز؛ عاشورای حسینی در حاشیه بازدید از درمانگاه صلواتی سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: برپایی درمانگاه‌های صلواتی در حاشیه برگزاری سوگواری حسینی، اقدامی ارزشمند و شایسته است.

وی افزود: برپایی درمانگاه صلواتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که تجلی خدمت، ایثار و از خودگذشتگی است، بیش از پیش برای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه مؤثر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از متولیان و برپاکنندگان درمانگاه صلواتی سید الشهدا (ع) گفت: متولیان این پایگاه پزشکی را رزمندگان دفاع مقدس تشکیل می‌دهند که این موضوع، تجلی شکوه و جلوه عاشورا در دوران دفاع مقدس را دارد.

وی، حضور پزشکان متخصص و برجسته را در این درمانگاه صلواتی مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ویزیت رایگان مردم و نیازمندان، توسط پزشکان متعهد در این روزهای تعطیل، اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی است.

آشتیانی با بیان اینکه نباید برپایی چنین درمانگاه‌هایی به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود درمانگاه صلواتی با حضور پزشکان متخصص هر ماه در یک نقطه استان قم برپا شود تا شمار بیشتری از نیازمندان و افرادی که بضاعت مالی در امور درمانی ندارند، بتوانند از خدمات این درمانگاه بهره‌مند شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۹
خادم الحسین علیه اسلام
شهردارقم گفت:باتوجه به اینکه تعدادزیادی از پرسنل شهرداری قم وخانواده های انان نیاز به دریافت خدمات بهداشتی ودرمانی هستند،کلنگ درمانگاه جدید سید الشهدا در طی ماه محرم امسال در منطقه یک ونزدیکی میدان بسیج ،زده خواهد شد.


به گزارش ستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم ،شهردارکلانشهر قم دربازدیداز درمانگاه صلواتی سید الشهدا اظهار داشت:باتوجه به احساس نیاز پرسنل شهرداری قم وخانواده های آنان به دریافت خدمات پزشکی تخصصی ،در طی ماه محرم امسال ماکلنگ این درمانگاه را در زمینی به وسعت2هزار متر مربع ودر نزدیکی میدان بسیج منطقه یک ،زده خواهد شد تا در طی دوسال آینده به بهره برداری کامل برسد .

مهندس دلبری افزود:در این درمانگاه بخشهای مختلفی مانند اورژانس،دندان پزشکی،تخصصها وبخشهای مختلف پزشکی دیگر ایجاد خواهد شد ودر حقیقت این درمانگاه توسعه یافته تر از درمانگاه کنونی ماکه با همین نام درحال فعالیت است،خواهد بود وبازدید برای عموم مردم آزاد خواهد بود.وبا توجه به اینکه مکان این درمانگاه نزدیک مکان استقرار مسافرین در منطقه یک است،می تواند نیازهای مسافرین وزائرین عزیزشهر مقدس قم را نیز جوابگو باشد.

وی درپایان برعزم جدی شهرداری قم در جهت حمایت از کارهای خیریه وعام المنفعه تاکید کرد وافزود:حمایت ما از درمانگاه صلواتی سید الشهدا در همین راستا صورت گرفته وما از همین جا دستان این پزشکان خیر را به گرمی می فشاریم که از خیر استراحت خود گذشته واینگونه به خدمت به مردم در این روزهای عزیز می پردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۳۱
خادم الحسین علیه اسلام
رایزن فرهنگی ایران در کویت گفت:دولت واهل تسنن کویت در روزهای محرم همکاری خوبی با عزاداران حسینی در کویت دارند واین باعث شده که شیعیان کویتی با خیالی آسوده به عزاداری خود درکویت بپردازند.


 به گزارش خبرنیوزاستان قم به نقل ازستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم ،رایزن فرهنگی ایران در کشور کویت در بازدید از درمانگاه صلواتی سید الشهدا با اشاره به این مطلب اظهار داشت:در کشور کویت بیش ازهزار حسینیه وجوددارد وکشور کویت در این زمینه همکاری خوبی با شیعیان این کشور دارد.

دکتر عباس خامه یار افزود:شیعیان کویتی در ماه های محرم وصفر حضور گسترده ومؤثری در عزاداری حسینی دارند وحتی خیلی از بزرگان سنی آن کشور نیز برای اعلام همبستگی ووحدت خود باشیعیان ،در ایام محرم وصفر کمکهایی به حسینیه ها ومجالس حسینی نیز می کنند.

وی گفت:در ایام محرم وصفر،تمامی شبکه های ارتباط جمعی در کشور کویت در خدمت عزادران حسینی قرار می گیرد وشیعیان بدون هیچ مشکلی به انجام عزاداری وتبلیغ شعائر دینی موذهبی خود از طریق این شبکه های اجتماعی می پردازند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:ما در همین راستا نتیجه می گیریم که هرچه به مذهب تشیع وبه ویژه فرهنگ عاشورایی از سوی دشمنان اسلام حمله صورت می گیرد،تمسک مردم وعاشقان اهلبیت به این شعائر بیشتر می شود.

وی در مورد درمانگاه صلواتی سید الشهدا نیز می گوید:رسالت شهادت امام حسین(ع) ویاران با وفایش یک رسالت فرهنگی بود وبنظر من وجود ایستگاه های فرهنگی می تواندتاثیرات بیشتری نسبت به ایستگاه های غذایی در ترویج فرهنگی عاشورایی داشته باشد.وراه اندازی اینچنین درمانگاهی نیز در همین راستا صورت می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۳۰
خادم الحسین علیه اسلام
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری استان قم گفت:در ایام محرم وصفر،تمامی امکانات استان قم در خدمت زائرین وعزاداران حسینی بسیج می شوند.

به گزارش خبرنیوزاستان قم به نقل از ستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم،معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم در بازدید از درمانگاه صلواتی سید الشهدا اظهار داشت:ما درایام محرم وصفر دراستان قم تمام سعی وتلاش خود را زمینه تامین امنیت ورفاه زائرین وعزاداران حسینی به کار می گیریم که می توان به تشکیل کمیته های متعدد در این زمینه اشاره کرد.

دکتر سید ابوالفضل اسماعیلی افزود:ما درزیمنه تامین امنیت عمومی زائرین،روان سازی ترافیک،تامین ارزاق عمومی آنها،روان سازی محورهای تردد در استان و..،کمیته هایی تشکیل دادیم که می توان به :کمیته بهداشتی درمانی وامدادی که همه دستگاه های امدادی مانند آمبولانس ،آتش نشانی و..،که در اطراف شهر وهسته مرکزی شهر مستقر می شوند،ودانشگاه علوم پزشکی،هلال احمر وآتش نشانی عضو آن هستند،کمیته امنیتی که اداره اطلاعات ،نیروی انتظامی ،سپاه،ومعانوت سیاسی امنیتی استانداری در ان عضو هستند،کمیته حمل ونقل ترافیک،کمیته تامین ارزاق عمومی کمیته خدمات شهری و..از جمله کمیته های فعال ما در این ایام خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت های ارزنده این درمانگاه ،خاطر نشان کرد:این درمانگاه خیریه که چندسالی است در حال برپایی در تاسوعا وعاشورا هست،یک کار ارزشی از سوی کارکنان حوزه سلامت است که جای تقدیر وتشکر دارد وبه برپاکنندگان ان تبریک می گویم که اینگونه به عزاداران حسینی خدمت می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۱۵
خادم الحسین علیه اسلام


-معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت:وجود درمانگاه صلواتی که توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس راه اندازی شده است،یک گامی خوب وارزنده در جهت خدمت به عزاداران حسینی وگرامی داشت شعائر حسینی است.

به گزارش خبرنیوز استان قم به نقل ازستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهدا،معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به این مطلب اظهار داشت:مطابق اینچنین کاری ما چه درکشوروحتی در کشورهای منطقه ندیدیم وبا توجه به تعطیلی بیشتر مراکزدرمانی در روزهای تاسوعا وعاشورا،وجود اینچنین مکانی باعث ایجاد یک جوی از آرامش دربین مردم وبویژه عزاداران می شود.

محمد رضا بهرامی افزود:ما به عنوان جمعیت هلال احمر که در زمینه کارهای عام المنفعه فعال هستیم ،این کار ارزنده را ارج نهاده واز کار این عزیزان تقدیر وتشکر می نماییم.

وی گفت:نیروهای خدمت گزار در این درمانگاه صلواتی ،جزء زبده ترین نیروهای ارزشی در حیطه پزشکی وسلامت هستند که در این روزهای تعطیل استراحت وآسایش خود را به کنار گذاشته تا در خدمت عزادران حسینی باشند،واین یک کاری خوب وارزشی است که کمتر اتفاق می افتد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۱۴
خادم الحسین علیه اسلام
به همت پزشکان و خادمان داوطلب, درمانگاه صلواتی سید الشهداء علیه السلام در دبیرستان دین ودانش واقع در خیابان باجک،مقابل بیمارستان کامکار،در روز تاسوعا حسینی برپا شد.





























































































۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۷:۱۵
خادم الحسین علیه اسلام