پایگاه درمانی سیدالشهدا علیه السلام

اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم...

پایگاه درمانی سیدالشهدا علیه السلام

اللهم صلی علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم...

پایگاه درمانی سیدالشهدا علیه السلام

بسم رب الحسین علیه السلام
إنَّ لِقَتل الحُسَین حَرارَه فی قُلُوب المُومِنینَ لا تَبرُدُ اَبَداً
همانا از شهادت حسین (علیه السلام) حرارتی در دلهای مومنین است که هرگز به سردی نمی گراید.

مرا درد و مرا درمان حسین است...
مرا اول مرا پایان حسین است...
دل هرکس به ایمانی سرشته...
مرا هم دین و هم ایمان حسین است...

پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است













































































۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۴
خادم الحسین علیه اسلام





























۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۷
خادم الحسین علیه اسلام












۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۵
خادم الحسین علیه اسلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم:

تمامی امکانات دانشگاه و اورژانس قم در خدمت عزاداران حسینی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:باتوجه به حضور پرشور عزاداران حسینی در ایام محرم وبویژه در تاسوعا وعاشورای حسینی ،تمامی امکانات دانشگاه علوم پزشکی واورژانس قم به همراه مراکز درمانی مهم،بسیج شده ودر خدمت عزاداران حسینی می باشند.


به گزارش خبرنیوزاستان قم به نقل ازستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهدا ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ظهر امروز در بازدید از درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم اظهار داشت: باتوجه به حضور پرشور عزاداران حسینی در ایام محرم وبویژه در تاسوعا وعاشورای حسینی ،تمامی امکانات دانشگاه علوم پزشکی واورژانس قم به همراه مراکز درمانی مهم،بسیج شده ودر خدمت عزاداران حسینی می باشند تا این عزیزان فارغ از هرگونه دغدغه،به دریافت خدمات درمانی خود در مراکز درمانی وخدماتی ما بپردازند.
دکتر ابوالفظل ایرانی خواه افزود:اورژانس ما نیزدرقالب آمبولانس،موتور لانس و..در آمادگی کامل به سر می برد وحضورفعالی در میدان آستانه دارد تا خدای ناکرده در صورت بروز هرگونه مشکل،فورا به نیازمندان امور درمانی خدمت رسانی کنند.
وی به ویزیت رایگان در درمانگاه صلواتی سید الشهدا نیز اشاره کرد وافزود:گرچه هم اکنون به برکت نظام سلامت جدید،ما شاهد کاهش چشمگیر هزینه های درمانی توسط مردم هستیم،اما ویزیت رایگان توسط پزشکان متعهد وانقلابی آنهم در این روزهای معنوی،از اجر وقرب ویژه ای در نزد خداوند برخوردار است ومن آمده ام تا ضمن عرض خسته نباشید به دو دکتر برادر،آقایان طاهایی عزیز ودکترهای ارجمندی که درکنار آنها به ارائه خدمت به مردم در این درمانگاه صلواتی می پردازند،به این ابتکار آنها که بامشارکت رزمندگان دفاع مقدس صورت می گیرد،احسنت گفته وخودرا درکار خیر آنها شریک کنم.چون دعای خیر این عزیزان،بهترین ذخیرتی برای آخرت است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۵
خادم الحسین علیه اسلام

معاون درمانی جمعیت هلال احمر کشور:

فرهنگ عاشورایی را در عمل باید ترویج داد
معاون درمانی جمعیت هلال احمر کشور گفت:ما اگر بخواهیم فرهنگ عاشورایی را در میان مردم ترویج دهیم، باید در عمل کارهایی انجام دهیم که به ترویج این فرهنگ بیانجامد.


به گزارش خبرنیوزاستان قم ،معاون درمانی جمعیت هلال احمر کشور که دیروز برای ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم حضور یافته بود،در گفتگوباخبرنگار ما اظهار داشت:معمولا در ایام محرم وبویژه در تاسوعا وعاشورا،مردم به اطعام ودادن نذری می پردازند که یک سنت حسنه وپسندیده ای است ومورد تاکید بزرگان دید بوده است،اما درکنار این کار خوب وپسندیده ،باید بحث ترویج فرهنگ عاشورایی نیز توجه نمود.
دکتر سید رضا رئیس کرمی افزود:مدتی پیش من درخبرها شنیدم که در اهواز درکنار توزیع نذری،کتاب نذری نیز توزیع شد واین می تواند یک الگوی خوب در ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.
وی گفت:در ترویج فرهنگ عاشورایی،می توان از عمل وکردار خود نیز بهره برد مانند همین کاری که پزشکان عزیز ومتعهد در درمانگاه صلواتی سید الشهداء انجام میدهند که از استراحت وآسایش خود در ایام تعطیل گذشته وبا خلوص نیت به ویزیت رایگان بیماران در ایام تاسوعا وعاشورا می پردازند،این عمل یک نوع خدمت ویک نوع ترویج فرهنگ عاشورایی است،چون در بحث واقعه عاشورا،ما حضرت زینب وام کلثوم (س) را داشتیم که در بحث درمان وپرستاری از زخمی های یاران امام حسین (ع) مشارکت داشته اند وپزشکان وپرستاران ما با تاسی از این بزرگواران،در دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند .
همچنین این درمانگاه که بیش ازیک دهه است به همت رزمندگان دفاع مقدس وپزشکان وکادر درمانی متعهد در قم ودر ایام تاسوعا وعاشورا راه اندازی می شود،الگو گرفته از همان فرهنگ عاشورایی است که به ترویج دین وخدمت به هم نوعان تاکیدات فراوانی داشته است.
وی خاطر نشان کرد:با آنکه پزشکان وکادر درمانی همواره در کارهای خیر وعام المنفعه حضور فعالی داشته اند،اما ما میبینیم که این عزیزان می آیند واز حرفه خود برای درمان رایگان عزاداران حسینی بهره گیری می نمایند واین کار خوب وبسیار پسندیده است.
وی در ادامه اظهار داشت:خوشبختانه در طی سال ها فعالیت این درمانگاه صلواتی وحسن شهرت آن در ارائه خدمات خوب درمانی،ما همه ساله شاهد افزایش حضور بیماران عزادار حسینی در آن هستیم وبرای خیلی از مردم قم وحتی شهرهای اطراف آن،وجود این درمانگاه در روزهای تاسوعا وعاشورا جا افتاده است وهنگامی که برای عزاداری در تاسوعا وعاشورا به شهر مقدس قم می آیند،برای رسیدگی به وضعیت درمانی خود به این درمانگاه مراجعه می کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۱
خادم الحسین علیه اسلام

 

با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در قم صورت گرفت
هجدهمین سال فعالیت درمانگاه صلواتی سیدالشهدا در روزهای تاسوعا و عاشورا
درمانگاه صلواتی سیدالشهدا(ع) قم برای هجدهمین سال متوالی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به پذیرش بیماران با حضور پزشکان بسیجی و پیشکسوتان دفاع مقدس اقدام نمود.

به گزارش پانا از قم، به گفته محمد خامه یار مسئول درمانگاه صلواتی سیدالشهدا(ع) و رئیس ستاد اقامه نماز استان قم، سال گذشته درمانگاه صلواتی سیدالشهدا (ع) بیش از 2 هزار و 500 نفر مراجعه کننده داشته و امسال در این درمانگاه –در محل دبیرستان دین و دانش  قم- آمادگی پذیرش 5 هزار نفر ایجاد شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در روز تاسوعا و عاشورا خدمات پزشکی فقط در مراکز درمانی عمومی در اختیار مردم قرار می گیرد، این درمانگاه با حضور 80 متخصص که غالبا از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، برای دسترسی بهتر زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) به پزشکان عمومی و متخصص، دائر گردید.

خامه یار ادامه داد: در این درمانگاه برای هر شیفت کاری پزشکان عمومی خانم و آقا با تخصص‌های مختلف از جمله، تغذیه، زنان و زایمان، چشم پزشکی و ....حضور داشتند که به طور رایگان از قم، تهران و خراسان رضوی هم برای این کار مقدس حضور پیدا کرده بودند و بعضا هزینه داروها نیز  به طور غیر مستقیم رایگان انجام می شد.

لازم به ذکر است نمایشگاهی نیز به همت نیروی انتظامی در حاشیه فعالیت درمانگاه گردید و جمعی از مسئولان کشوری و استانی نیز از در طی روزهای خدمات رسانی پزشکان، از درمانگاه و نمایشگاه جنبی آن بازدید کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۰
خادم الحسین علیه اسلام

درکنار درمانگاه صلواتی سید الشهدا صورت گرفت:

برپایی نمایشگاه حماسه حسینی توسط نیروی انتظامی قم

نیروی انتظامی استان قم برای آشنا نمودن عزاداران حسینی با فرهنگ عاشورایی،نمایشگاهی با عنوان حماسه حسینی در دبیرستان دین ودانش برگزار نموده است.

 

به گزارش خبرنیوزاستان قم به نقل از ستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم  ظهر امروز در بازدید ازدرمانگاه صلواتی سید الشهداء قم اظهار داشت:هم اکنون ما به جایی رسیدیم که بعد اجتماعی در اولویت برنامه های پلیس قرار گرفته است وامروزه بهره بردن از مشارکت مردمی ،در صدربرنامه های ما است.
سرهنگ احمد صادقی افزود:در زمینه کارهای فرهنگی ما گام های بیشتری به مردم نزدیک شدیم وهمواره سعی نمودیم که از مشارکت مردم بهره ببریم.
وی گفت:ما هرچقدر بتوانیم با توسعه کارهای فرهنگی خود،جرم وجنایت را در جامعه کاهش دهیم،درکارهای خود موفق ترخواهیم بود.
سرهنگ صادقی خاطر نشان کرد:پلیس در برخورد با سلب کنندگان آرامش مردم باقاطعیت کامل برخورد می کند تا این عده نتوانند به آرامش مردم خللی وارد کنند وآسایش آنها را مورد تهدید قرار دهند ودر این راه حتی از جان خود نیز مایه می گذارند.
وی به برپایی نمایشگاه حماسه حسینی در کنار درمانگاه صلواتی سید الشهداء اشاره کرد وافزود:این نمایشگاه درجایی برپا شده است که مؤسس آن یک اسوه فرهنگی بوده است ویک مکانی ارزشی ومقدس به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد:ما هرچه بتوانیم بیشتر مردم را به سمت فرهنگ عاشورایی سوق دهیم،از جرم وجنایت در جامعه جلوگیری نموده ایم ویا باعث کاهش آن در جامعه می شویم.
ما در این نمایشگاه منتخبی از سخنان شهید مطهری در خصوص حماسه عاشورا در 20پلات با موضوع واقعه عاشورا،توزیع بروشور با موضوعات عفاف وحجاب ،پیشگیری از وقوع سرقت در اماکن شلوغ،و..،به مردم عرضه نمودیم.
سرهنگ صادقی افزود:در این نمایشگاه بروشور هایی در زمینه توصیه پلیس به عزاداران حسینی در خصوص محرم وهمکاری با نیروی انتظامی درزمینه برقراری نظم وامنیت ،رعایت حجاب اسلامی ،جلوگیری از نزاع،جلوگیری از انجام اعمل موهن مانند قمه زنی ،تیغ زنی واعمل مشابه آن و..،توزیع می شود.
وی گفت:ما در این نمایشگاه سعی نمودیم که از همکاری پلیس افتخاری بهره ببریم تا این عزیزان مشارکت خود را به عرصه ظهور برسانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۷
خادم الحسین علیه اسلام

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:

خدمت پزشکان در روزهای تاسوعا وعاشورا یک پشتوانه معنوی برای آنان است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت:باتوجه به بسته شدن تعداد زیادی از اماکن پزشکی در ایام تاسوعا وعاشورا،حضور پزشکان در درمانگاه صلواتی سید الشهداء وویزیت رایگان عزاداران،یک پشتوانه معنوی واخروی برای این قشر خدوم است.


به گزارش خبرنیوزاستان قم ،رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در بازدید از درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم اظهار داشت: باتوجه به بسته شدن تعداد زیادی از اماکن پزشکی در ایام تاسوعا وعاشورا،حضور پزشکان در درمانگاه صلواتی سید الشهداء وویزیت رایگان عزاداران،یک پشتوانه معنوی واخروی برای این قشر خدوم است.
دکتر محمد رضا قدیر افزود:باتوجه به اینکه در ایام تاسوعا وعاشورا،خیل عظیمی از مردم عزادار به اماکن مذهبی رهسپار می شوند وبرخی از اماکن خدمات رسان پزشکی نیز در این ایام تعطیل می شوند،وجود اینچنین درمانگاهی آنهم در مکانی شلوغ ونزدیک حرم، می تواند بار بزرگی از دغدغه های مردمی را در حوزه درمانی بردارد.
وی گفت:من شاهدهستم که پزشکان زیادی از استراحت وآسایش خود زده وبه ویزیت رایگان مردم در این درمانگاه می پردازند،اینها همه نشانه از عشق وایثار همکاران عزیز وارادت آنها به سرور وسالار خود اباعبدالله الحسین(ع)است که اینگونه در ایام تعطیل از استراحت خود زده وبه خدمت مردم وعزاداران حسینی می پردازند.
وی خاطر نشان کرد:امروزه پزشکان ایرانی نشان دادند که در کارهای خیروعام المنفعه،سر آمد همکاران خود در جهان هستند،آنان به جای اندیشیدن به منافع مادی خود،همواره در خدمت به مردم حماسه ها آفریده اند وحضور آنان وارائه خدمات آنها در این درمانگاه،بهترین گواهی برا این مدعا است.
واین کار آنان دعای خیرمردم برای آنها دربرخواهد داشت که یک ذخیره ای بزرگ برای آنها در آخرت خواهد بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۴
خادم الحسین علیه اسلام

برای اولین بار درقم صورت گرفت:

مشارکت بیش ازصدنفرازجوانان هلال احمر قم در تنظیم نماز ظهر عاشورا
بیش ازصدنفرازجوانان جمعیت هلال احمر استان قم در تنظیم اقامه نماز ظهر عاشورا به همکاری با ستاد اقامه نماز استان پرداختند.


به گزارش خبرنیوزاستان قم ,دبیراقامه نماز جمعیت هلال احمر استان قم پیش از ظهر امروز درگفتگوبا خبرنگار ما با اشاره به این مطلب اظهار داشت:این کار برای اولین بار در استان صورت می گیرد وبا درخواست ستاد اقامه نماز استان قم وبا مشارکت بیش از صد نفر از جوانان دانش آموز,دانشجو,طلبه پسر ودختر جوانان جمعیت هلال احمر استان قم,این کار صورت گرفت.
محمد مصباحی افزود:این کار در راستای اشاعه فرهنگ اقامه نماز صورت می گیرد و طی آن ,این افراد باپوشیدن حمایل خاص ورفتن میان مردم،ضمن توزیع مهر،تسبیح وسجاده ،آنهارا به سمت مکان های اقامه نماز راهنمایی می کنند تا نماز ظهر عاشورا بانظم وترتیب وشکوهی هرچه بیشتر برگزار شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۱
خادم الحسین علیه اسلام

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر قم:

پزشکان از حضرت زینب (س) الگو می گیرند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم گفت:درفرهنگ عاشورایی جلوه هایی زیادی برای الگوپذیری وجود دارد که سر لوحه آنها حضرت زینب کبری (س)است که جامعه پزشکی وپرستاری ما امروزه از آن الگو پذیری می کنند.


به گزارش خبرنیوزاستان قم به نقل از ستاد خبری درمانگاه صلواتی سید الشهدا ء قم ،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم  صبح امروز دربازدید از درمانگاه صلواتی سید الشهداء قم با اشاره به این مطلب اظهار داشت:درتاسوعا وعاشورا الگوهای مختلفی ظهور نمودند که هرکدام آنها برای یک نسل به عنوان الگو معرفی شدند،به طوری که ما می بینیم که پیرمردان ما از حبیب بن مظاهر الگو می گیردند که در اوج بزرگسالی به ارباب خود امام حسین (ع) خدمت نمود وجان خود را فدای راه اسلام نمود.
جوانان ما از علی اکبر وحضرت قاسم الگو می گیرند که در اوج جوانی ،جان خود را تقدیم راه اسلام نمودند.
حجه الاسلام سید مصطفی علامه مهری افزود: در واقعه کربلا می بینیم بانوان مانند مردان حماسه هایی آفریدند که سرلوحه آنان حضرت زینب اسنت که همراه ام کلثوم از کودکان زخمی ها پرستاری و به ویژه حضرت سجاد پرستاری کردند و هم پشتوانه امام حسین در جنگ بودند اینها همه الگوهایی هستند از حماسه های عاشورا.
وی گفت: پزشکان عزیز ما نیز با الگو پذیری از این اسوه های صبر و بردباری در مناسبت های مختلف از طریق ارائه خدمات خود به بیماران به ویژه بیماران نیازمند از اربابان خود تاسی می جویند.
وی خاطرنشان کرد: می توان از سفره های اباعبدالله الحسین در همه زمینه ها بهره گیری کرد برخی ها در اطعام مردم سهیم می شوند برخی ها در امور فرهنگی و برخی ها در زمینه پزشکی وظیفه خدمت رسانی خود را به مردم به ویژه عزاداران حسینی انجام می دهند.
و هم خاطره عاشوررا و هم ایثارگری زینب کبری (ع)را برای دیگران تداعی می کنند .
وی با تشکر از برپایی درمانگاه صلواتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا مراکز درمانی تعطیل میشود وجود چنین درمانگاه صلواتی مایه خیر عموم است و از واسطه های خیر مانند آقای خامه یار تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم کلیه عزیزانی که در این راه قدم برمی دارند خداوند به ایشان اجر و پاداش عطا نماید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۱
خادم الحسین علیه اسلام